Sunday, May 23, 2010

Nu packas det.... Alabama next stop!

Nu har nedpackningen av lägenheten satts igång. Köket har rensats, saker har kastas, tavlor har monterats ner, listor skrivs och jag åker slalom mellan kartongerna. Tyvärr har jag en liten kille där hemma som plockar upp och finner nya leksaker i samma fart som jag packar..

Startskotten för vår nerpackning började med att vi åt en middag med goda vänner, och försökte tömma vår frys på mat och kombinera ihop rätter och tömma vinkylen. Vi lyckades inte helt, men nu hinns det inte med fler goda middagar. Och tur är väl att vi ökade på reserverna igår så vi har energin idag för att göra en stor insats bland våra prylar.

Bilen är inte såld ännu så även där har vi en insats att göra, men prylarna vi behöver är inköpta och taxfree lapparna dräller över allt. Pärmen med viktiga papper är full, passen är redo och "medical insurance" är fixat. Men vi är nöjda och nu ska de sista pusselbitarna i hop här hemma innan vi drar igen kappsäckarna och styr kosan mot Alabama.

Idag är nog också sista inlägget jag gör innan jag befinner mig på amrikansk mark och börjar mitt "hemmafru" liv i varma södern - i hetta och fukt, livet i Volvon, hämta och lämna, mingla, shoppa, träna, besöka andra Rotary klubbar, lära barnen engelska, resa och uppleva saker, med andra ord - ett helt år fullt med roligheter!

Bye bye - vi ses snart igen kära Svedala!

P.S ..och jag önskar Kronprinsessan Viktora och Herr Daniel en fantastiskt bröllopsdag! Sorry, men jag kan inte komma - jag har annat för mig den dagen.

1 comment:

  1. Sååå kul och spännande!!!! Snart är du här. Här råder högsommar med en värme på 35 grader har vi haft senaste dagarna. Du lär inte behöva frysa alls utan kommer att älska detta med AC. Vi hade också en bil som vi sålde i Sverige. Den blev inte heller såld innan vi åkte. Det tog faktiskt ytterligare ett halvår innan den blev såld efter att vi hade kommit hit. Men det ordnar ju sig. Stort lycka till med det sista och ha en bra resa till Sweet Home Alabama som kommer att bli erat nya hem för ett år.
    Kram!

    ReplyDelete