Sunday, July 11, 2010

Komplicerade problem kostar mer...

Det var ett tag sedan jag skrev och detta p.g.a. att vi haft en del problem med Internetuppkopplingen. När vi först kom så bodde vi på hotellet och där var det inga som helst problem. Problemet började när vi väl kom in i vårt hus. Uppenbarligen så är det inte bara en knapp som behöver tryckas på för att få saker installerat utan det tar från beställning en vecka. Sen tog det en vecka till p.g.a. att det skedde en felkodning. När jag väl fått alla modem via posten och ingenjören varit och besök sitt lilla skåp längre ner på kvarteret så funkade telefonen. Internet fick jag inte att fungera. Vilket då resulterar i att man ringer support. Väl där fick jag reda på att man måste efter sin beställning ringa in och tala om att man nu vill bli uppkopplad... och inte informerar de om det heller.

För att nu göra en lång story kort så har jag suttit ca 6 timmar över spridda dagar för att få ett fungerade trådlöst system i huset och jag har bytt ut modemet tre gånger och nu börjar AT&T supporten säga att det är fel på våra datorer p.g.a. det inte är amerikanska. Snacka om att flytta på problemet. Ändå säger det att de säljer en produkt som funkar för samtliga datorer och tekniker osv.. Kulmen i min envishet att få ett trådlöst fungerade internet kom igår då jag efter ytterligare 3 timmar suttit med sk experter på AT&T. Då skulle jag helt plötsligt få möjlighet att prata med Super Experten och de kopplade mig vidare i växelsystemet. Väl där fick jag veta efter en halvtimmes pusslande att han nu skulle börja ta 50 dollar för att genomföra detta p.g.a. att mina datorer inte var amerikanska. Och här sitter jag med en MAC dator... Jag trodde jag skulle bli knäpp och skällde ut killen.. stackarn. Här är jag helkund - har tecknat abonnemang för fast telefon och Internet samt två mobilabonnemang via AT&T, och plötsligt blev jag för dyr... eller så såg de möjligheten att tjäna några dollar till p.g.a. mina svenska datorer med AÅ och Ö. Jag la på luren och helkunden som de kunde blivit helnöjd med lite goodwill blir nu istället O kund och en dåligt vibrerande PR maskin. För inte kommer jag rekommendera AT&T framöver.

No comments:

Post a Comment